М.ЦЭЦЭГ
УИХ-ын чуулганы өнгөрсөн баасан гаригийн үдээс өмнөх хуралдааны эхэнд Иргэний нисэхийн салбарыг хөгжүүлэх талаар төрөөс баримтлах бодлого батлах тухай УИХ-ын тогтоолын төслийн анхны хэлэлцүүлгийг үргэлжлүүлэн санал хураалт явууллаа. Тогтоолын төслийн нэрийг Төрөөс иргэний нисэхийн салбарт 2020 он хүртэл баримтлах бодлого гэж өөрчлөн найруулах саналыг ажлын хэсгээс оруулж ирснийг гишүүдийн олонх дэмжлээ. Мөн Монгол Улсыг чиглэсэн олон улсын нислэгийн давтамж, чиглэлийг 2016 онд 2012 оны төвшнөөс хоёр дахин нэмэгдүүлнэ, хөрш зэргэлдээ ОХУ болон БНХАУ-тай агаарын тээврийн хамтын ажиллагааг өргөжүүлж, Монгол Улсыг дээрх хоёр орны хооронд агаарын тээврийн транзит үйлчилгээний төв болгох чиглэлийг баримтална гэсэн саналыг дэмжлээ. Ингэснээр онцгой болон тусгай үүргийн нислэгийн агаарын хөлгийг 2014 оноос Монгол Улсын төрийн үйлчилгээнд ашиглаж эхлэх нь. Мөн шинээр барих олон улсын нисэх буудлыг Хойд Азийн зорчигч, ачаа тээвэрлэлтийн зангилаа болгон, тус нисэх буудлын нутаг дэвсгэрийг оролцуулан эдийн засгийн чөлөөт бүс байгуулахаар иргэний нисэхийн салбарт 2020 он хүртэл баримтлах бодлогод тусч байна.
“МИАТ” хувьцаат компанид үндэсний агаарын тээвэрлэгчийн статус олгож, түүний 51-ээс доошгүй хувийг төрийн эзэмшилд байлгана гэсэн саналыг гишүүд нэлээд хэлэлцсэн. УИХ-ын гишүүн С.Одонтуяа үндэсний агаарын тээвэрлэгчийн статус олгохыг дэмжиж байгаа ч “МИАТ”-ийг хувьчлахыг эсэргүүцэв. Харин Зам тээврийн сайд А.Гансүхийн тайлбарласнаар, Олон улсын иргэний нисэхийн байгууллагын зөвлөмжийн дагуу үндэсний агаарын тээвэрлэгчийн статусыг “МИАТ”-д олгох гэж байгаа юм байна. Мөн дээрх байгууллагын зөвлөмжид тус компанийн 51-ээс доошгүй хувь нь төрд байлгах тухай заасан аж. Төрд 51 хувь, түүнээс дээш байх уу гэдгийг УИХ шийдэх юм байна. УИХ-ын гишүүн Б.Бат-Эрдэнэ төрийн өмчит үндэсний авиа компаниа яаран хувьчлах хэрэггүй хэмээн хэлж байлаа. Харин ажлын хэсгийн ахлагч, УИХ-ын гишүүн Д.Ганбат тус компанийг хувьчлахгүй бол хэдэн дарга нар нь идэж уудаг явдал зогсохгүй гэж хариулсан юм. Ийнхүү хэлэлцээд санал хураалт явуулахад “МИАТ”-ийг хувьчлах санал олонхийн дэмжлэг авсангүй.